Mobiliteitsservice

Volkswagen mobiliteitsservice

De Mobiliteitsservice staat voor je klaar

Het is enorm vervelend als je met pech vast staat. Daarom willen we jou zo snel mogelijk op weg helpen, waar je ook bent in Nederland of Europa. We spreken van pech als er een rood waarschuwingslampje brandt op je dashboard of als je met de auto, als gevolg van een defect, niet meer zelfstandig de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer kunt bereiken

Neem direct contact op

  • Pech in Nederland:

Bel de Mobiliteitsservice op 0800 - 555 7000

  • Pech in het buitenland: 

​​​​​​​​​​​​​​Bel de Mobiliteitsservice op. +31 800 555 7000

  • Bij taalproblemen of geen verbinding: Bel het alternatieve telefoonnummer

(niet gratis) op +31 33 4949101

  • Voor Private Lease of klanten bij Volkswagen Financial Services: 

​​​​​​​Bel de Berijdersdesk op (033) 454 95 55

Wat te doen bij pech?

1. Zorg dat je op een veilige plaats staat en de benodigde veiligheidsmaatregelen neemt. Zet bijvoorbeeld een gevarendriehoek neer en doe een veiligheidshesje aan.

2. Bel Volkswagen Mobiliteitsservice op 0800-5557000.

3. Houd je Volkswagen Serviceboekje met de onderhoudsgegevens bij de hand.

4. De medewerker stelt je enkele vragen over de kilometerstand, naam en plaats van je dealer, onderhoud en de meldcode. Dit zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer en vind je in het Volkswagen Serviceboekje.

5. Zorg dat je weet waar je staat, zodat je het wegnummer en eventueel het hectometerpaaltje kan doorgeven. Het is ook belangrijk dat je weet tussen welke plaatsen je staat.

6. Zodra de benodigde gegevens compleet zijn, zal de alarmcentrale van de Volkswagen Mobiliteitsservice de hulpverlening opstarten. Bij problemen kan je altijd weer bellen naar de alarmcentrale.

Altijd en overal ter wereld verzekerd van pechhulp

Mobiliteitsservice.

Gratis Mobiliteitsservice voor goed onderhouden Volkswagens

Elke nieuwe Volkswagen heeft bij aflevering standaard recht op de Volkswagen Mobiliteitsservice. Je behoudt het recht als je daarna onderhoud volgens voorschrift en de geadviseerde reparaties laat uitvoeren door een officiële Volkswagen dealer. De mobiliteitsservice geldt dan totdat de volgende inspectie- of onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd. De onderhoudsinterval staat in het (digitaal) Serviceplan van je auto. Zo ben je altijd zeker van hulp bij pech. Is er onderhoud uitgevoerd door een niet-Volkswagen erkend bedrijf? Dan heeft u opnieuw recht op Mobiliteitsservice na het uitvoeren van een Grote Onderhoudsservice of Longlife Onderhoudsservice bij de erkende Volkswagen dealer.