Leon PHEV

Leon PHEV

Rijklaar vanaf
€38.400,-

Elektrisch rijden in de SEAT Leon

 Leon FR PHEV

De nieuwe Leon FR PHEV

De Leon FR PHEV heeft het echt allemaal: een elektrische motor voor dagelijkse ritjes en een brandstofmotor voor al je avonturen. Op pad met je familie en vrienden en de nodige bagage? Laad maar in, de Leon kan het makkelijk aan. Meer kun je niet uit je rit halen.

Leon FR PHEV

Wat is een PHEV?

PHEV staat voor Plug-in Hybrid Electric Vehicle en betekent dat de auto voorzien is van zowel een benzine- als een elektromotor. Met de SEAT Leon PHEV kies je zelf of je elektrisch of op benzine rijdt, óf beide energiebronnen tegelijk gebruikt. Rij tot 63 kilometer¹ op enkel de elektrische motor en bespaar op je verbruikskosten. Gebruik je beide energiebronnen tegelijk, dan heb je 205 pk tot je beschikking en rijd je tot 729 kilometer¹. Opladen gaat via een laadpaal, maar de auto laadt ook zelf bij tijdens het remmen.

SEAT Leon plug-in hybride

SEAT Leon plug-in hybride

Vanaf € 38.400**
Bijtelling vanaf € 255*** p/m

Business Intense voordeel: € 2.885

 

Extra's bovenop de FR:

Elektrisch rijden:

  • Gedeeltelijk elektrisch rijden met de plug-in hybride motor
  • Elektrische range van 63 km¹
  • Gecombineerde range van 729 km¹
  • 150 kW met 204 pk
  • Opladen in 3,5 uur met een laadpaa

Veiligheid:

  • Parkeersensoren voor & achter
  • Achteruitrijcamera
  • Automatische afstand- en snelheidsregeling, Predictive Adaptive Cruise Control
  • Dodehoeksensor (Side Assist) met uitparkeerassistent
  • Uitstapwaarschuwing, waarschuwing bij van achteren naderend verkeer
  • Automatische inparkeerhulp
  • Grootlichtassistent
  • Verkeersbordenherkenning
  • Dynamische richtingaanwijzers achter

Connectiviteit & Styling:

  • Navigatie, radio en mediasysteem met 10 inch (25,4 cm) touchscreen in kleur
  • SEAT CONNECT - Online infotainment
  • Koplampverlichting Full LED met LED-dagrijverlichting in signature vorm
  • Welkomsverlichting "Hola!" in buitenspiegel en welkomsceremonie achterlichten
  • Slimme sfeerverlichting in voorportieren en dashboard
 Leon FR PHEV

Business Intense

Als echte levensgenieter wil je niet kiezen. En dat snappen we helemaal. Daarom is de Leon PHEV nu als Business Intense uitvoering verkrijgbaar. Voor een kleine meerprijs stoppen we je Leon vol met allerlei handige extra’s. Zoals een automatische parkeerhulp, een extra groot navigatiescherm en een achteruitkijkcamera.

Leon FR PHEV

Motorisering

Het beste van twee motoren in één auto. De SEAT Leon FR PHEV combineert een 85 kW elektrische motor met een 1.4 liter TSI motor. Met een totaal van 150 kW/204 pk ben jij de linkerbaan de baas.

Leon FR PHEV

Actieradius

Waar wil je heen? De Leon FR PHEV kent geen grenzen. Met de elektrische motor rijd je zo'n 63 km¹ volledig emissievrij. Niet ver genoeg? Geen zorgen. Schakel over op de brandstofmotor en je hebt een gecombineerde range van 729 km¹.

Leon FR PHEV

Remmen en laden

De Leon PHEV heeft een regeneratief remsysteem: als je remt, laad je de accu weer een klein beetje bij. Een makkelijke manier om nét dat beetje extra uit je range te halen.

Laden

Laden

Opladen is easy en kan op verschillende manieren: thuis aan het stopcontact, thuis aan een lader, in de stad aan een openbare laadpaal of een snellader onderweg. De Leon PHEV laadt zelfs op terwijl je remt. Laad je de Leon PHEV aan een thuislader of openbare laadpaal op, dan zit de accu binnen 4 uur weer helemaal vol.

Goedkoop en duurzaam rijden

De voordelen

Milieubewust, én bespaar geld tijdens je dagelijkse ritje naar werk of de supermarkt. De SEAT Leon PHEV verbruikt een stuk minder benzine dan auto met alléén een verbrandingsmotor. Hij verbruikt zelfs helemaal niets als je alleen de elektromotor gebruikt. De Leon PHEV heeft namelijk een gemiddeld verbruik van slechts 1,2 l/100 km¹, volgens de WLTP-testcyclus, en stoot daarmee ook aanzienlijk minder CO₂ uit.

¹Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. De genoemde verbruikscijfers zijn gebaseerd op de uitkomsten van de op dit moment geldende Europese testmethode. Afhankelijk van meeruitvoeringen, weg-, verkeers- en weersomstandigheden, milieu-invloeden, conditie van de auto en rijstijl kunnen in de praktijk verbruikswaarden voorkomen die hiervan afwijken.